Samsung Galaxy S4 Active 16 GB / zwart, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy S4 Active 16 GB / zwart, grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Charlotte2001 19-07-2015

Ik heb mijn galaxy s4 active nu ongeveer een half jaar. Hij heeft al behoorlijk wat klappen mee gemaakt, o.a. is er overheen gefietst toen hij eerst op het asfalt was gevallen. En het hele scherm was nog heel! Ik vind hem geweldig werken en hij is lekker snel. Ik zelf vind het vooral een minpunt dat er nauwelijks leuke hoesjes zijn voor de active, in iedereen die een hard hoesje wilt en er ook naar zoek www.casimoda.nl heeft hele leuke hoesjes!!

Hallo199 03-01-2015

In gebruik een prima, snelle en lekker werkende telefoon.
Alleen wat jammer dat er na 4 maanden spontaan een barst/breuk in het scherm zat, terwijl hij gewoon in mijn broekzak zat. Je zou toch verwachten dat een 'active' telefoon met gorillaglass toch wat steviger zou zijn. Had bij deze active toch eigenlijk dezelfde stevigheid als mijn vorige samsung galaxy X-cover verwacht. Al werkt hij gelukkig wel een stuk beter dan de vorige.

Charlotte2001 19-07-2015

Hmm raar dat dit Is gebeurd!ik heb mijn s4 active nu ongeveer een half jaar, en hij heeft behoorlijk wat klappen al meegemaakt. O.a. is er iemand top hij op het asfalt was gevallen er overheen gefietst. Maar er zit niet eens een kras op het scherm. Ik zelf ben heel erg tevreden over deze telefoon.

mbo84 22-05-2014

Het toestel is na een val van een rijdende auto nog werkend! Alleen het scherm is voor een klein deel gebarsten. Het toestel functioneert daarmee prima. Het toestel is alleen niet waterdicht meer.

Verder werkt het toestel snel en is zeer makkelijk te gebruiken. De software zit ook goed in elkaar en de opties zijn goed en makkelijk te vinden.

Frank-Jan 01-05-2014

Na meer dan 3 jaar met mijn samsung galaxy s2 gedaan te hebben, is dit mijn tweede smartphone.
Ik werk in de bouw en was blij dat er tegenwoordig ook telefoons met high-end specificaties verkrijgbaar zijn die tegen stof en vocht kunnen (ik heb ook de Sony Xperia Zserie bekeken maar die vond ik niet lekker in de hand liggen). De recent uitgebrachte S5 heeft dezelfde rating, maar was nog aanzienlijk duurder, en ik vond deze er iets beter uitzien.

Door van tevoren reviews te bekijken en wist ik onder andere dat de Galaxy S4 Active over een ander scherm en camera beschikt als de gewone S4 (lagere resolutie camera en een IPS TFT scherm i.p.v. Super Amoled). De voordelen van het IPS scherm t.o.v. de Samoled is dat dit scherm vanwege de backlight een veel hogere helderheid kan halen, wat de afleesbaarheid in zonlicht beter maakt (wat duidelijk merkbaar is t.o.v. mijn oude S2 die ook een Samoled scherm heeft. Een ander voordeel is de meer realistische kleurweergave, maar dat boeit mij niet echt. Langs elkaar lijkt het een beetje flets, ik vind zelf de zogenaamde "overgesatureerde" felle kleuren wel iets hebben. Wit is echt wit op IPS, maar zwart is niet zo zwart als op een Amoled scherm.
De batterijduur is ook minder vanwege de backlight, dit geldt dan voor de gewone Galaxy S4, maar t.o.v. mijn oude Samsung Galaxy S2 is het alsnog prima, gewoon omwille van de sterkere accu.
De autobrightness functie van het scherm vond ik op de s2 altijd irritant, en gebruikte ik dus niet, maar op de s4 active werkt het niet storend en wèl goed.

Hier in de buurt kan ik er nog niet van profiteren, maar gisteren op road trip heb ik al wel het voordeel van 4G kunnen ervaren.
Het overzetten van de contactpersonen, foto's, geluiden enzovoorts ging prima via de Samsung Smart Switch app. (de pc versie wilde niet samenwerken met mijn oude s2)

Wat ik wel jammer vind, is dat Samsung tegenwoordig witte accessoires mee levert, ook bij zwarte telefoons en maar 1 lader; bij de Galaxy S2 zat zowel een USB lader als eentje met een vaste stekker. Nu zit er een USB lader, met een losse stekker bij. Wat ook prima werkt, alleen het kabeltje zelf is veel korter dan de oude lader (die gelukkig ook gewoon werkt met de Samsung Galaxy S4 Active).

De IR booster functie vind ik ook wel handig, Via de WatchOn app kan je dan je tv en decoder bedienen.

Minpuntje van de GS2 was dat je makkelijk per ongeluk je vinger voor de achterste luidspreker kon houden en dat dan het geluid weg was; bij deze s4 active is een vergelijkbaar minpunt: het zal wel met de waterdichting te maken hebben, maar als je geluid afspeelt, van bijvoorbeeld een filmpje, dan voel je het doortrillen in de backcover van de telefoon; geen prettig gevoel, en ik houd dan ook automatisch de telefoon bij de randen vast i.p.v. hem in mijn hand te leggen.

Frank-Jan 21-07-2015

Update:
Telefoon beviel heel goed, wel af en toe een random reboot.
Een week of zes geleden is hij helaas ongelukkig met zijn scherm op een betonnen rand geland; hierdoor was het scherm gebarsten (maar nog wel functioneel.) Ik heb toen voor 110 € bij een reparatie bedrijf een nieuw scherm laten plaatsen, hierna werkte de telefoon weer als nieuw; (De schermrand en de knoppen horen overigens ook bij het scherm, dus de telefoon zag er weer als nieuw uit) maar een maand later stopte de telefoon er spontaan mee; volgens het reparatiebedrijf lag het niet aan het scherm, nog de batterij, usbpoort, of een ander onderdeel dat door hen te vervangen was. (ook een second opinion bij een ander reparatiebedrijf gevraagd, die kwamen tot dezelfde conclusie)

Ik heb nu sinds ongeveer een week een galaxy s5, hiervoor zijn gelukkig meer accesoires te verkrijgen en heb er nu een redelijk compacte case, en een glazen screenprotector omzitten.
De S5 ligt met case (spigen slim armor) even comfortabel in de hand als de s4 active. (en is beter beschermd) De automatische helderheid is minder goed als op de S4 active (slechter leesbaar buiten in zonlicht); Geluid uit de speaker was bij de s4 active van betere kwaliteit. de s5 heeft ook meer flauwekul apps, zoals het "my magazine"
De camera van de s5 is wel flink beter (hoewel voor mijn gebruik die van de s4 active prima voldeed). De hartslagmeter is grappig, en de vingerafdrukscanner irritant in gebruik ( die van de s6 is practischer, misschien dat ik in december overga op de s6 active, als mijn abonnement te verlengen is).

Micmanlu 25-08-2013

Na een jaar zeer tevreden met een htc one x te hebben gebruikt wilde ik weer eens wat nieuws proberen. Zoals ik op internet en op de tv zag was de normale s4 het beste toestel van het moment, met als nieuwtje een temperatuur sensor, vochtsensor en 5 inch scherm. Toen de s4 active uit kwam vond ik dit een leuk alternatief omdat deze ongeveer gelijk zou zijn aan de s4 maar dan waterdicht! de verschillen tussen de s4 en de s4 active zou alleen een ander scherm zijn (tft i.p.v. Amolet) en een andere camera (8mp i.p.v. 12mp.)
Ik ben dus toch voor de s4 active gegaan maar heel eerlijk gezegd vind ik hem een beetje tegenvallen. De temperatuursensor en vochtsensor blijken er niet op te zitten terwijl ik hier wel vanuit ging. (misschien toch nog te weinig onderzoek gedaan) Het toestel loopt regelmatig vast of het duurt heel lang om iets te laden. Ik kan me voorstellen dat als je echt een waterdicht toestel nodig hebt voor je werk bijvoorbeeld, dit toch een optie is. Maar als je net als ik dit toestel wil kopen als vervanging van je hi-end smartphone, en de waterdichte functie alleen gebruikt voor het leuk, zou ik toch nog eens verder kijken.